lunes, 10 de octubre de 2011

Un pas endavant: La diversitat com a valor a l’aula



Alumnes xineses del Miguel Hernández // ARA.CAT

Avui us presentem un exemple sobre com la multiculturalitat a l'aula, que sovint és entesa com un problema, pot esdevenir un recurs per fomentar l'aprenentatge i la motivació. És el cas de l'Escola Miguel Hernández de Badalona, que amb un 95% d'alumnes estrangers (1 de cada 3 és d'origen xinès), ha fet de la diversitat una virtut i importa sistemes asiàtics d'aprenentatge de les matemàtiques.

Una notícia apareguda avui mateix a La Vanguardia exposa el cas d'aquesta escola badalonina, un col·legi, el Miguel Hernández, que conscient de la multiculturalitat dels seus alumnes ha engegat un procés de germanos amb un centre xinès, l'Escola Experimental de Qingtian. Sota la premissa de la complementarietat de sistemes, docents dels dos centres intercanvien mètodes de treball, centrats en aquest cas, en les matemàtiques. Amb l'excusa que els professors catalans han observat la rapidesa i eficàcia amb què poden fer càlculs matemàtics els seus alumnes d'origen xinès, el centre badaloní integrarà models asiàtics en pro d'un ensenyament més productiu i motivador. A més, l’experiència també serveix perquè els alumnes descobreixin trets i tradicions de la cultura agermanada. 

Estem davant d’un encertat enaltiment de la diversitat cultural. Un col·legi que en comptes de dissipar la diferència, l’ha convertit en la millor de la potencialitats per promoure un ensenyament eficaç, obert i integrador. Un pas endavant on el més important és sumar. Sumar esforços, mètodes, iniciatives d’uns i altres per progressar en matèria educativa. 

Els alumnes xinesos mostren un gran rendiment en matemàtiques //LAVANGUARDIA.COM

No hay comentarios:

Publicar un comentario