martes, 20 de diciembre de 2011

Un pas endavant: Llegir més per comprendre millor



La Generalitat de Catalunya s'ha proposat augmentar l'índex de lectura entre els catalans. Una determinació, englobada dins el Pla Nacional de Lectura 2011-2015, que pretén que el número de lectors entre la població del país passi de l'actual 62% al 71% que marca la mitjana europea. Per complir aquest bon propòsit, el govern català ha assenyalat l'educació com el vehicle fonamental que l'ha de dur a l'èxit. Es tracta, doncs, d'un pla global que té en l'educació el seu estilet principal.

Ensenyament es centrarà en reforçar els hàbits de lectura en tots els aspectes de les aules de primària i secundària, tant en l'augment del temps dedicat a la lectura com el nombre de llibres que s'han de llegir anualment. Així doncs, l'objectiu de la Conselleria d'Ensenyament és que els centre d'educació primària facin llegir als seus alumnes un mínim de 25 llibres per any. El programa, quant a l'educació secundària, marca el llindar en 30 llibres per any, el que suposaria un gran avenç en comparació als 9 llibres anuals que llegeixen els estudiants de secundària avui en dia. En matèria temporal, s'aconsella que amb els més petits es sumin 10-20 minuts de lectura diària a casa a la mitja hora obligatòria que ja manté cada escola. A més, també hi ha la intenció de promoure que els estudiants elaborin arxius de les lectures que incorporin una sèrie d'anàlisis sobre la comprensió del text. 

Totes aquestes són mesures emmarcades en l'esmentat Pla Nacional de Lectura 2011-2015, però en cap cas tenen un caràcter obligatori. Més aviat són recomanacions que fa la Generalitat amb la voluntat de "reduir el fracàs escolar potenciant la lectura sistemàtica al llarg de tota l'escolaritat", tal i com ha declarat la Consellera d'Ensenyament, Irene Rigau. Serà un propòsit d'any nou, ja que el pla es començarà a implantar a 360 escoles (180 de primària i 180 de secundària) a partir de l'entrada de 2012 amb el desig que cada curs s'hi sumin 270 centres educatius més. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario